Bewegende Plaatjes Site,

 

 

 

 

Als je op zoek bent naar leuke bewegende plaatjes voor op je site of  homepage of voor in je e-mails, dan ben je hier op het juiste adres, hieronder staan de leukste en  mooiste animatieplaatjes.

 

bewegende wetenschappers wetenschap wetenschapper uitvinders plaatjes,

 

                                                     

 

         

 

                                                                                    

 

 

                                                         

 

 

                                                                                             

 

 

                                                                                           

 

Als je animaties of plaatjes gratis wilt downloaden, ga dan met je muis op de animatie staan, klik dan op je rechter muis knop, en neem dan de optie (Afbeelding opslaan als) en zet hem dan in (mijn afbeeldingen) van je computer.
Als je een mooie animatie zelf gemaakt hebt, mag je hem mailen, alvast bedankt.

www.bewegende-plaatjes-site.nl: is niet aansprakelijk voor (animaties of plaatjes) met copyrights, daar ik dat moeilijk kan controleren, dus het plaatsen van deze (animaties of  plaatjes) op een site of homepage, is voor je eigen verantwoordelijkheid.

De animatie plaatjes op deze site mogen in geen geval op bedrijfs of stichting site's geplaatst worden,  hier ben ik op geen enkele manier verantwoordelijk voor.

 

 

 

Hieronder uitleg over animaties

Wat is een animatie ?
Webpagina’s danken hun dynamische karakter voor een belangrijk deel aan animaties. Een animatie (of motion graphic) is een simulatie van beweging door het snel achter elkaar tonen van een serie afbeeldingen (frames) die elk een afzonderlijke fase van de beweging laten zien. Belangrijk is dat de plaatjes steeds in een bepaald onderdeel van elkaar verschillen en voor het overige precies gelijk zijn. Zo ontstaat de illusie van beweging tegen een statische achtergrond. Onze hersenen houden elk beeld een fractie van een seconde vast en leggen de nieuwe voorstelling over de vorige. Volgens dit principe werkten  ook de mechanische apparaten uit de 19e eeuw (de kinetoscoop, tachyscoop etc.) waarbij men een schijf met afbeeldingen snel in beweging bracht door aan een slinger te draaien en men door een venster het animatie-effect kon waarnemen.

 
Toen de film volwassen werd, moesten deze primitieve animatietechnieken plaatsmaken voor het registreren van de beweging zoals die in de werkelijkheid werd waargenomen. Deze beweging werd bovendien geplaatst binnen het raamwerk van een lineaire vertel­ling, zoals men die kende uit het boek. Nu zijn hun digitale opvolgers weer terug in het productieproces van de film. Elke nieuwe Disney-film maakt gebruik van nog geavan­ceerdere 3D-animaties. Toy Story en Jurassic Park zijn andere overbekende voorbeelden.


Daarmee is tevens de breedte van het onderwerp aangegeven. Animaties variëren van simpele plaatjes-die-bewegen (animated gifs) tot complete films (meestal opgebouwd uit vector graphics). Dat betekent niet dat de gewone video in digitale vorm ook tot de categorie animaties wordt gerekend. Een video is een registratie van beweging, verdeeld over frames, terwijl een animatie juist uitgaat van de afzonderlijke frames en op basis daarvan beweging creëert. Verwarrend is dat een animatie wél kan worden opgeslagen als een digitaal videofilmpje. Met andere woorden, er is een onderscheid tussen video als medium en video als techniek. De laatste wordt ook gebruikt voor animaties. Er is overigens een grote verscheidenheid aan technieken waarmee animaties kunnen worden geïmplementeerd, veel te veel om in een cursus aan de orde te laten komen.
Hopelijk heeft u wat aan deze informatie.

 

 

 

 

 

Home

 

 

Privacy verklaring bekijken